عمومی

چگونگی ترکیب دو کانکشن اینترنت و افزایش سرعت دانلود

گام ۱ – نصب پیش نیاز ها و مقدمه (مرحله اول)

 

اصلی ترین مقدمه این راه کار داشتن ۲ کانکشن اینترنت هستش ، در اینجا من یک راهنمایی جامع و کاملی رو میخوام در اختیارتون بذارم .

اول از همه کانکشنی که ما به صورت Lan به سیستم خودمون وصل کردیم اینترنت مودم یا اشتراکی معمولی ما هستش و اما میرسیم به اینترنت کانکشن دومی که قراره از طریق WiFi به سیستم ما وصل بشه .

 

به طور مثال :

این کانکشن من اینترنت بی سیم وایمکس یا ۳G همراه اول هستش که با خرید یک طرح ۲ تا ۷ صبح نامحدود اون روی گوشی فعال میکنم که البته ایرانسل و رایتل هم چنین طرح هایی دارن و برای اطلاع از اون میتونید به سایت اونها مراجعه کنید . پس از فعال سازی طرح ما باید در گوشی خودمون یک هات اسپات از طریق تنظیمات گوشی و قسمت Network بسازیم و از طریق وای فای سیستم به هات اسپات گوشی وصل بشیم که به طور خلاصه اینترنت گوشی رو از طریق وای فای به کامپیوتر وصل میکنیم .

 

حالا برای شروع کار ما نیاز به کتاب خانه قدرتمند Node.js داریم تا اون رو روی سیستم عامل نصب کنیم یعنی اولین پیش نیاز ما این کتابخانه جاوا اسکریپت هستش . برای دانلود نسخه نصبی میتونید به سایت مرجع اصلی اون یعنی nodejs.org مراجعه کنید 

 

 

بسته به نوع سیستم عامل و ۳۲ یا ۶۴ بیتی بودن نسخه Currrent رو دانلود و نصب کنید .

این مطلب را هم از دست ندهید :   انتخاب و خرید لوازم جهیزیه

پس از اتمام باید مطمعن بشیم که به درستی و بدون مشکل نصب شده برای همین CMD رو باز کرده و عبارت node -v  رو تایپ کنید و اینتر بزنید اگر نام ورژن رو به شما نمایش داده شد که نصب با موفقیت انجام شده . 

بعد از چک کردن نصب node.js  باید فایل های dispatch proxy رو هم نصب کنیم که دستور npm install -g dispatch-proxy میتونید به راحتی این کار ور انجام بدید ، (ممکنه عملیات نصب کمی زمان ببره )

 

گام ۲ – نصب نرم افزار Connectify Hotspot (مرحله دوم)

 

خوب حالا به مرحله دوم آموزش میرسیم در این قسمت باید با نرم افزار Connectify Hotspot آشنا بشید .

که بسیار راحت و قابل فهم هستش ، در واقع این نرم افزار کار اصلیش هات اسپات کردن اینترنت سیستم هستش (مانند کاری که ما با گوشی انجام میدیم) اما ما فقط قابلیت خودکار Dispatch کردن دو کانکشن اینترنت خودمون رو نیاز داریم که این نرم افزار این قابلیت رو به صورت جدا و رایگان در اختیارمون قرار میده .

 

میتونید برای دانلود این نرم افزار به سایت اصلی اون یعنی connectify.me/hotspot مراجعه کنید .

همونطور که میبینید نرم افزار پولی هستش و اگر به قسمت خرید مراجعه کنید مشاهده میکنید که نسخه Pro و ۲۰۱۶ اون فقط ۲۰ دلار قیمت داره که پیشنهاد ما این هستش که این نرم افزار رو به جای کرک کردن بخرید تا از سازنده اون حمایت کرده باشید . ولی اگر توانایی خرید ندارید میتونید از سایت معروف سافت ۹۸ و در صفحهsoft98.ir/internet/3708-connectify نسخه Pro رو به همراه کرک دانلود کنید .

این مطلب را هم از دست ندهید :   بررسی کامل لوازم برقی پرکاربرد منزل

پس از دانلود و نصب نرم افزار که کمی هم زمان خواهد برد سیستم رو یک بار ریستارت کنید .

 

گام ۳ – ترکیب کانکشن ها و افزایش سرعت دانلود (مرحله آخر)

 

در قسمت اخر پس از ریستارت کردن سیستم دو آیکون در دسکتاپ مشاهده میکنید یکی Connectify Hotspot و دیگری Connectify Dispatch هستش که به رنگ نارنجی رنگه که ما فقط به این آپشن نیاز داریم .

حالا باید هات اسپات گوشی رو فعال کنیم و از فعال سازی طرح شبانه خودمون مطمعن بشیم حالا دیتای گوشی رو روشن کرده و از طریق وای فای اینترنت گوشی رو به سیستم متصل کنید . و از وصل بودن کابل Lan هم مطمعن بشید . 

 

حالا  Connectify Dispatch رو باز کنید و در پایین روی گزینه Strat Dispatch کلیک کنید و معادل عکس بالا رو مشاهده خواهید کرد و میبینید که به راحتی دو کانکشن شما با هم دیگه ترکیب شدند حالا به نرم افزار IDM مراجعه کنید و یک فایل رو دانلود کنید و از دیدن سرعت دانلود خودتون لذت ببرید .

مشاهده میکنید که سرعت دانلود با ترکیب کانکشن تقریبا ۳ برابر شده

البته دسترسی به سرعت بسیار بالاتر هم ممکن هستش و بستگی به منطقه شما و پوشش دهی اون داره اگر منطقه شما از نسل چهارم یعنی ۴G هم پشتیبانی میکنه این سرعت میتونه تا ۷ مگ هم برسه و بستگی به سرویس دهنده و نوع اینترنت شما داره . 

 

امیدوارم این آموزش خیلی راحت بوده باشه و تونسته باشید به سادگی کانکشن های خودتون رو ترکیب کنید . اگر هر گونه مشکلی در مراحل کار داشتید میتونید در قسمت نظرات مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به مشکلتون رسیدگی بشه .  موفق باشید

این مطلب را هم از دست ندهید :   چگونه یک گورخر رسم کنیم؟