عمومی

چگونه یک وسیله ی نقلیه را هدیه دهیم؟

گام ۱ – آماده شدن برای انتقال هدیه

این مورد خیلی بدیهی به نظر میرسد، ولی قبل از بخشیدن هدیه باید مطمئن باشید که صاحب اصلی و قانونی آن شما می باشید. برای انجام این کار، ثبت آن ضروری است.عنوان یا سند، مدرکی است که شما از دلال یا فروشنده ماشین دریافت می کنید که ممکن است بعد از اتمام وام های شما صورت گیرد.سند یا عنوان با نام صحیح و کامل دارنده یا دارندگان آن وسیله نوشته شده باشد.

اگر آن سند را گم کنید شما باید اقدام به تهیه ی سند دیگر از دپارتمان ثبت خودرو کنید. هر قسمت پروسه ی مختلفی دارد و هزینه های مخصوص خودش را.شما با تهیه ی یک راهنمای دستی در آمریکا میتوانید با قسمت های مختلف اداره ی مذکور تماس داشته باشید.

معامله را به خوشی تمام کنید:

دارنده ی رهن کسی هست که پول را از او قرض گرفته اید و ماشین بعنوان وثیقه می باشد.اگر شما مدیون کسی هستید باید نام آنها در سند آماده باشد. قبل از اینکه شما خودرو را بدهید، شما باید تمام قرض ها را بدهید و آن شخص که پول به او پرداخت می کنید باید در سند نوشته شود که شما تسویه حساب کامل را انجام داده اید.

اگر وراثی وجود دارد باید به دادگاه انحصار وراثت بروید

اگر در سند نام صاحب خودرو کسی باشد که فوت شده است و هدیه از میراث وی باشد، شما باید دادگاه انحصار وراثت را در مورد انتقال ماشین در جریان بگذارید. دربعضی ایالات ممکن است که مدرکی از گواهینامه وجود داشته باشد که مشخصات خودرو برای تعیین وضعیت در آن ضبط وثبت شده باشد.

برای مثال اگر خودرو به طور مشترک متعلق به یک زن و شوهر بود، ویکی از آنه فوت شده باشد و دیگری بخواهد که خودرو را هدیه دهد، در این حالت او می تواند با رضایت خود در خیلی موارد خودرد را واگذار کند.یک برگ کپی از مشخصات فرد فوت شده باید در ضمیمه قرارداد وجود داشته باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی تجهیزات و ظروف آزمایشگاهی و کاربرد شان

گام ۲ – تکمیل کردن برگه های کاری اداری

کامل کردن قسمت انتقال در پشت در پشت سند

 فردی که ماشین را واگذار میکند متعهد به دادن امضا ، اطلاعات مربوط به گواهینامه رانندگی و اطلاعات مربوط به کیلومتر شمار برای خودروی هدیه می باشد. و کسی که خودرو را تحویل می گیرد باید قسمت خریدار را پر کند.اگر در سند یا قرارداد مفهوم  نوع فروختن اذعان شود شما باید کلمه (هدیه) را بنویسید.

مراقب باشید موقعی که این قسمت ها را پر می کنید.خیلی از قراردادهایی که نوشته می شود حتما باید واضح و تمیز و بدون قلم خوردگی و پاک شدگی باشد.حتی یک اشتباه جزئی و ساده در چاپ باعث خواهد شد که یک نسخه ی جدید از قرارداد تهیه کرده و دوباره آن را تکمیل کنید.

 تکمیل سند توسط گیرندگان رهن

اگر رهن گیرنده هنوز حاضر نیست که چیزی بعنوان رضایت مندی از معامله با شما در سند اعلام کند، برای تکمیل سند ،شما باید از آنها بخواهید که اگر رضایت  دارند در سند عنوان کرده و قرارذاد پایان پذیرد.اگر قرض های شما از طرف دلالان باشد، شما باید با دپارتمان وام تماس داشته باشید.اگر شما قرض های خود را از طریق بانک ها یادیگر بنگاه های مربوطه میخواهید پرداخت کنید، قسمت مربوط به بدهکار اصلی را در برگه های مربوطه آن پر کنید که آن به شما می گوید که چه کسی باید اطلاعات را تکمیل کرده و پایان دهد.(پرداخت قرض ها و بدهی ها)

استعلام از طریق سامانه های دولتی برای ثبت وسیله نقلیه برای اخذ خدمات اضافی

این مطلب را هم از دست ندهید :   کامپوزیت کردن دندان چیست؟

در حالت کلی ،هدیه دادن به اعضای خانواده به راحتی و آزادانه صورت می گیرد و در هنگام انتقال و ترنسفر مالیات فروش دریافت نمی گردد.هر چند تمام نهادهای دولتی رویه ی یکسانی ندارند و باید طبق مقررات منطقه ی خود عمل کنید. در بعضی از آنه مدرکی دال بر رابطه ی خویشاوندی مبنی بر معاف از مالیات هنگام ترنسفر بعنوان هدیه ای از طرف آنه درخواست می شود.

بررسی وضعیت بیمه برای دریافت کننده

شخصی که وسیله ای را دریافت می کند معمولا باید مطمئن شود که وسیله ی وی آیا تحت نظارت بیمه قرار دارد یا نه.این اقدام باید قبل از مالکیت شخص صورت گیرد. این نگرانی برای شخص واگذارنده وجود ندارد . اما صاحب جدید بخاطر اینکه وی ماشین را خواهد راند، باید از بیمه شدن و ثبت آن اطمینان حاصل کند. معمولا بیمه برای شخص جدید نامه یا کارتی بعنوان مدرک به او نشان می دهد که وضعیت وی را نشان دهد.

 بررسی کردن الزامات قانونی

بعضی از نهاد ها ماشین را به صورت جداگانه  مورد بررسی قرار می دهند. اما شاید بعضی ها این گونه نباشند. شما در این خصوص باید به اداره و نهاد مربوط به وسایل نقلیه خود مراجعه کنید. در خیلی از آنها ، از شما ماشین را برای بررسی و کنترل مدارک و اطمینان حصول از بازرسی های انجام شده ، بلامانع بودن یا دیگر اقدامات و پروسه های مربوط به این امر را خواستارند.

گام ۳ – تکمیل کردن انتقال وسیله

تحویل مدارک به اداره ثبت خودرو

دربسیاری از مناطق شخصی که هدیه ای را می گیرد باید مدارک کامل مربوط خودرو را در اختیار اداره ی ثبت قرار دهد. شما باید نسخه ی اصلی همراه با تمام مراحل امضا شده و انجام یافته و نیز تمام پرداخت هایی که تاکنون برای آن صورت گرفته است را ارائه دهید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تفاوت کارتریج لیزری و کارتریج جوهرافشان چیست؟

ثبت کردن ماشین طبق مقررات و پروسه های دولت محلی در نهاد مربوطه

این مورد شامل صاحب جدید ماشین می باشد. بر طبق پروسه و انجام روال اداری  در تمام مناطق اذعان می شود که راننده ماشین ، مجاز  به رانندگی فقط در این مناطق و یا ایالت می باشد. در بسیاری از آنها ، شما می توانید حتی زودتر از موعد مقرر با آن اداره تماس بگیرید و یک قرار کاری  را در این امر داشته باشید

منتظر رسیدن مدارک جدید باشید

طبق قوانین دریافت ماشین هدیه، شما باید مدارک جدیدی را دریافت کنید. در عرض دو هفته این مدارک بانام شما از طریق اداره به شما فرستاده می شود. موقعی که به دستتان می رسد، حتما توجه داشته باشید که اطلاعات آن تمام و کمال با اسم و مشخصات شما مطابقت داشته باشد و چاپ شده باشد.این مدارک دال بر دارنده ی خودروست.اگر اشتباه یا موردی وجود داشته باشد، هر چند جزئی مثل اطلاعات یا مشخصات نادست جزئی می تواند برای شما در آینده مشکل ساز باشد.اگر هر مشکل و ایرادی دیدید، فورا به اداره ثبت خودرو مراجعه کنید. ممکن است شما مجبور باشید درخواستی مبنی بر تصحیح اطلاعات داشته باشید.