عمومی

چگونگی راه اندازی ایمیل سرور ؟

گام ۱ – مزایای استفاده از ایمیل سرور

  • صرفه جویی در هزینه: کاهش هزینه ناشی از خرید کاغذ، بایگانی و جست و جو
  • صرفه جویی در زمان: نامه های الکترونیک به صورت آنی به مخاطب شما خواهد رسید و زمان کارکنان سازمان جهت جابجایی نامه ها بیهوده تلف نخواهد شد.
  • ارسال و دریافت نامه‌ها، درخواست ملاقات، درخواست استفاده از تجهیزات و …
  • تعریف قوانین کنترلی و سطوح دسترسی کاربران
  • گروهبندی کارکنان و اعمال مدیریت برروی ارسال و دریافت آنها
  • اعمال فیلترینگ جهت ارسال و دریافت ایمیل
  • امکان ارسال نمونه نامه به مدیر هر فرد یا بخش بدون اطلاع آنها جهت کنترل ارسال و دریافت
  • امکان استفاده آفلاین در صورت قطع بودن اینترنت و برقراری ارتباط داخلی بین کارکنان
  • اعمال محدودیت حجمی یا تعدادی جهت ارسال ایمیل
  • امکان دریافت فکس برروی ایمیل: شما میتوانید فکس خود را به شبکه متصل کرده و تمامی فکسها را به صورت خودکار برروی ایمیل خود مشاهده کنید.
  • تهیه بایگانی و آرشیو از ایمیل‌های موجود به صورت خودکار
  • ثبت زمان و تاریخ ارسال، دریافت، مشاهده و پاسخ هر ایمیل در سیستم
  • امکان ارتباط با ایمیل‌های محیط اینترنت مانند یاهو، جیمیل، اَوتلوک و … و حتی درصورت ثبت دامین امکان ارائه سرویس ایمیل برروی نام دامنه سازمان
  • امکان ایجاد پوشه برای اشتراک گذاری فایل برروی بستر ایمیل سرور
  • هماهنگی با کاربر ویندوزی و اکتیو در صورت استفاده از Exchange Server
  • برنامه ریزی و رزرو ملاقات و جلسات
  • امکان استفاده از موبایل جهت کنترل ایمیل‌ها
این مطلب را هم از دست ندهید :   سیستم اطفا حریق و محصولات آتش نشانی

 

گام ۲ – راهکارهای High Availability

یکی از قویترین ایمیل سرورهای موجود در دنیا، Microsoft Exchange Server می باشد که در حال حاضر نسخه ۲۰۱۳ آن به بازار عرضه گردیده است.

Exchange Server نیز همانند سایر سرویس ها نیاز به تحلیل و بررسی و تنظیمات بسیار مهم، قبل و بعد از نصب دارد که با انجام دقیق آنها می توان از یک سرویس خوب در شبکه بهره برد. تنظیمات مربوط به Certificate, SPAM, AntiVirus, SPF Record, Database Management, Backup Solution, Firewall Configuration و سایر تنظیمات است که یک سرویس قوی و امن را در اختیار مجموعه قرار می دهد.

 

 

ارائه راهکار برای مجموعه های بزرگ که دارای کاربران زیادی هستند. راهکارهای High Availability جهت اطمینان خاطر داشتن از اینکه سرویس ارسال و دریافت ایمیل همیشه آنلاین خواهد بود، راهکارهای Fault Tolerance جهت اطمینان از صحت دیتابیس ها، راهکارهای جلوگیری از دریافت اسپم و همچنین جلوگیری از اسپم شدن نامه های ارسالی، راهکارهای اطمینان از عدم دریافت ویروس از طریق نامه های ورودی جزئ مواردی است که شرکت زمرد در تمامی پروژه های خود به آنها توجه ویژه ای نموده و خود را نسبت به آن مسئول می داند.

 

مدیریت تهیه فایل پشتیبان از دیتابیس های ایمیل سرور و نگهداری آنها در مکان مطمئن نیز جزو موارد مهم مربوط به راه اندازی این سرویس می باشد که کارشناسان شرکت زمرد همواره در این حوزه اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

 

این مطلب را هم از دست ندهید :   چگونگی نحوه نصب استریسک بروی روتربرد های میکروتیک؟